Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 3 maj 2019, 08:24
I sin nya kampanj hyllar Loka de små revolterna i vardagen och bygger vidare på konceptet "Living La Vida Loka".
I Åkestam Holsts nya filmer ser vi bland annat en orienterare som har tagit noll kontroller, en cowboy-klädd statist på inspelningen av en riddarfilm, och en kille som bryter den outtalade regeln "en bulle per person", och gör det rebelliska i att ta två bullar.
– Påhejade av Lokas smått magiska egenskaper ser vi människor som bryter upp från den
rådande normen. Ett litet uppbrott från det förväntade friskar alltid upp, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef på Loka i en kommentar.
Historierna utspelar sig som vanligt i Lokas "magiska" skog och man passar även på att
introducera en nyhet i mixen, nya smaken Loka Solig Citrus.
– När det nynnas på Loka-versionen av Ricky Martins dänga i fikarum och på skolgårdar är det bara att fortsätta på inslagen väg. Det är uppfriskande att Loka har distans till sig själva i en kategori som ofta lovar evig lycka, bubblande frihet och känslor av gemenskap, säger Fredrik Burman, projektledare på Åkestam Holst i en kommentar.
Filmerna kommer att synas på tv, bio och digitalt sedan starten vecka 16. Utöver en 30-sekundersversion består kampanjen av 5 korta filmer á 15 sekunder.
Reklambyrån bakom kampanjen är Åkestam Holst NoA och filmerna är regisserade av Robert Jitzmark på Camp David. Musiken, som är en cover av Ricky Martins 90-tals-hit "Livin' La vida Loca", är gjord av Marcus Price & Carli.