Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lokalt, nya medielösningar, strategi – så ska Unibet förvalta jätteavtalet med svensk fotboll

Publicerad: 9 Juni 2020, 12:48

Djurgården Fotbolls sportchef Bosse Andersson trär på sig guldkavajen i Unibets kommunikationskoncept ”Hemmakänsla”.

Unibet vill fånga supportrarnas hjärtan med ett lokalt angreppssätt för att kunna bli en tydligare del av fotbollen. För Resumé berättar Passion Labs vd Niklas Turner Olovzon och spelbolagets marknadschef Raul Valencia Lopez om hur de hoppas att plattformen ska påverka varumärket.


Ämnen i artikeln:

SpelreklamUnibetPassion Lab

780 miljoner kronor för sex år. Det kan bli 900 miljoner kronor.  Den omreglerade spelmarknaden gav Unibet en historisk möjlighet att associeras med svensk elitfotboll efter Svenska Spels 85 år

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

SpelreklamUnibetPassion Lab

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.