Reklam
Lokalt, nya medielösningar, strategi – så ska Unibet förvalta jätteavtalet med svensk fotboll
Publicerad: 9 juni 2020, 12:48
Djurgården Fotbolls sportchef Bosse Andersson trär på sig guldkavajen i Unibets kommunikationskoncept ”Hemmakänsla”.
Unibet vill fånga supportrarnas hjärtan med ett lokalt angreppssätt för att kunna bli en tydligare del av fotbollen. För Resumé berättar Passion Labs vd Niklas Turner Olovzon och spelbolagets marknadschef Raul Valencia Lopez om hur de hoppas att plattformen ska påverka varumärket.
780 miljoner kronor för sex år. Det kan bli 900 miljoner kronor. Den omreglerade spelmarknaden gav Unibet en historisk möjlighet att associeras med svensk elitfotboll efter Svenska Spels 85 år
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.