Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lokaltrafik söker reklambyrå

Publicerad: 30 september 2010, 13:48

Upplands Lokaltrafik och deras underleverantörer söker en strategisk reklambyrå som kan hjälpa dem att öka det regionala resandet. Uppdraget är värt 6 miljoner på två år.


Ämnen i artikeln:

Upphandling

Upplands Lokaltrafik upphandlar en ny strategisk reklambyrå för att möta avregleringen av kollektivtrafiken som sker januari 2012.

– Det här skapar nya spelregler för entreprenörerna och oss som trafikhuvudman, säger Angelique Blix, marknadschef för Upplands lokaltrafik.

Avregleringen innebär att de utvidgar samarbetet med de regionala bussbolagen. Det gör att bussbolagen har möjlighet att göra en större avans på den regionala trafiken och därmed har ett eget incitament för ökat resande, enligt uppgifter till Resumé.

I samband med den satsningen söker Upplands Lokaltrafik även en strategisk reklambyrå. Uppdraget ska löpa under två år och Upplands lokaltrafik räknar med att investera 6 miljoner kronor i reklam under den perioden. Avtalet kan förlängas med ett år.

Bolaget jobbar idag med webbyrån Phosworks i Uppsala och med reklambyrån Factum i Skövde.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

Upphandling

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.