Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lokas självinsikt: chokladbollsmak är nog lite too much

Publicerad: 7 Juni 2016, 09:28

Johan Hurtig ballar ur med en Loka i handen.

Foto: Kampanjbild/Loka

Vatten som smakar chokladboll, pannacotta och frozen yoghurt, är inte det lite too much? Den självinsikten är central i Lokas nya kampanj.


Ämnen i artikeln:

HolyLoka

Loka lanserade sina tre nya smaker Chokladboll, Mango Pannacotta och Hallon Frozen Yoghurt inom Loka likes-konceptet med hjälp av Facebook Live. Nu följs det upp med tre reklamfilmer som anspelar på uppfattningen om att smaksättningen kanske har gått lite för långt nu.

Kampanjen heter "TooMuch" och filmerna utspelar sig i en extremt färgglad game show-miljö med en sprallig Johan Hurtig som programledare, där de tävlande gissar smaken på de nya Loka-varianterna. Filmerna ska gå från och med nu och hela sommaren ut.

Reklambyrån Holy har tagit fram kampanjen. Produktionsbolag var Crosby. Se en av filmerna nedan.

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

HolyLoka

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.