Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Löneratorn ska få arbetsgivare att öppna plånboken

Publicerad: 8 april 2013, 13:44

Unionen går ut med ny kampanj för att hjälpa tjänstemän att förbereda sig inför stundande lönesamtal – Löneratorn. Målet med den ANR BBDO-signerade kampanjen är att ta reda på vad folk egentligen ska tjäna.


Ämnen i artikeln:

Unionenanr+1Social Club

Unionens undersökningar visar att hälften av alla som har lönesamtal  inte vet vad som krävs för att få höjd lön. Unionen har därför tagit  fram Löneratorn, vilket enkelt förklarat är en "digital maskin" som  hjälper medlemmarna att ta reda på vad man borde tjäna.

Resultatet bygger dels på Unionens lönestatistik, dels ett test där användaren får värdera sig själv utifrån ett antal frågor.
–  Tanken med Löneratorn är dels att man ska få en fingervisning om vad  man borde tjäna och dels att man ska se hur man själv kan påverka sin  lön, säger Oskar Skott, AD PÅ ANR BBDO i en kommentar.

Den digitala delen av kampanjen har designats och producerats av Pixelpitch:
– Vi har velat ta vidare idén med förberedelse inför lönesamtalet. När du sett efter hur du ligger till lönemässigt kan du också simulera ett lönesamtal och få tips på saker du bör tänka på i samtalet med din chef, säger Magnus Parnebring CD och projektledare på Pixelpitch i en kommentar.

I kampanjen  ingår också en film under konceptet Krafter utöver det vanliga på  jobbet. Här kan man följa Organizerman som inte räds att testa  okonventionella metoder.

Arbetsgrupp:

Unionen:
Nina Kullberg
Oskar Isbäck
Anna-Karin Mattsson

ANR BBDO:
Copy Writers: Daniel Åhlman, Ida Jagerfelt
Creative Director: Andreas Lönn
Planner: Anna Jensen
Produktionsledare: Giustina Guariglia
Projektledare: Pontus Karlsson
Art Director: Oskar Skott

Film:
Produktionsbolag: Social Club
Regissör: Lukas Hammar
Producent: Magnus Theorin

Webb:
Produktionsbolag: Pixelpitch
AD: Markus Norsted
CD / Projektledare: Magnus Parnebring
Produktionsledare: Ivar Lane
Filmproducent: Urban Ermling

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Unionenanr+1Social Club

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.