Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lönneberga ska bli mer än bara pålägg – släpper nytt koncept

Publicerad: 9 Maj 2019, 08:31

Lönneberga ska ta klivet från frukost- till middagsbordet. Det gör man bland annat genom en helt ny förpackningsdesign och reklamkoncept framtagna tillsammans med ANR BBDO.


Ämnen i artikeln:

ANR BBDOReklam

Lönneberga har länge tillverkat smörgåspålågg, vilket logiskt nog blivit vad man förknippas med. När man nu breddar produktutbudet till korv och kyckling gör man även ett omtag i sin kommunikation.

Lönneberga och ANR BBDO tänker sig att de nya produkterna ska ta plats på lunch- och middagsbjudningarna. För att lansera dem kommer man framöver att använda sig av reklamkonceptet "Duka för fler". I ett pressmeddelande skriver bolagen att man inte behöver krångla till det bara för att man ska ha gäster utan att det är gemenskapen som spelar roll.

– Det är sån hets kring mat och umgänge nu för tiden, alla förväntas vara stjärnkockar och ha det tokstylat hemma. Vi vill gå tillbaks något steg och se måltider som en stund för skratt och samtal – inte som en fotografering för Instagram, säger Susanne Hoffmann, brand marketing manager på Atria Sweden.

Även förpackningarna har fått ett uppdaterat utseende. Förpackningarna finns redan ute i butik medan reklamkonceptet kommer att synas i tv, online, utomhus och i print.

– Det är jätteroligt att vi har landat i ett så härligt koncept som vi har gjort. Det känns
genuint och okrångligt – och jag tycker det öppnar upp dörrar för både rimliga och
roliga påhitt framöver, säger Jonathan Elmblad, copywriter på ANR BBDO.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ANR BBDOReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.