Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

LOreal köper program med systrarna Fahrman

Publicerad: 27 oktober 2010, 11:30

Kosmetikajätten L’Oreal köper en webb-tv-satsning med systrarna Sofi och Frida Fahrman. Programmet heter ”Stylisterna” – ett samarbete mellan Aftonbladet och Kanal 5.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetKanal 5

Frida Fahrman och Sofi Fahrman.

I programmet, som har premiär i början av 2011 och som produceras av Strix Interactive, slåss stylist-aspiranter om ett jobb på Sofi Fahrmans tidning – Aftonbladets Sofis Mode.

Sofi Fahrman, som i övrigt bland annat bloggar på Aftonbladet.se, ska jobba ihop med sin syster Frida – tidigare modeprofil på Metro – för första gången.

– Det ska bli enormt roligt att få jobba tillsammans i ett sådant här spännande projekt, säger Frida och Sofi Fahrman i en kommentar.

”Stylisterna” ska sändas i Kanal 5 Play i samarbete med Aftonbladet TV och L’Oreal Paris. Kosmetikajätten pumpar in pengar i produktionen.

– Att vara samarbetspartner till Stylisterna känns helt rätt. Programformatet är i linje med L’Oréal Paris varumärke som också associeras med fashion och styling. Dessutom eftersträvar vi att arbeta ännu mer med nya medier, bland annat webb-TV, som är ett bra sätt för L’Oréal Paris att nå en yngre målgrupp, säger Helena Hellekant, marknadschef för L’Oréal Paris, i ett pressmeddelande.

Resume.se har sökt henne för ytterligare kommentarer.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

AftonbladetKanal 5

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.