Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lost in Translation – på riktigt

Publicerad: 20 Februari 2013, 11:59

Leonardo Di Caprio gör reklam för Jim Bean i Japan.

Fenomenet med Hollywood-skådisar som åker till Japan för att göra reklam som de aldrig skulle kunna göra hemma lever fortfarande. Här är Leonardo DiCaprios nya skruvade whiskey-film.


Ämnen i artikeln:

Leonardo DiCaprio

I filmen Lost in Translation åker Bill Murray till Tokyo för att spela in en reklamfilm för whiskey-märket Suntory. Han gör det för pengarna, och för att filmen aldrig kommer att hitta sin väg hem till USA.

Men med internets hjälp har det blivit betydligt lättare att sprida filmer kors och tvärs över jordklotet. Det senaste exemplet är Leonardo DiCaprios japanska reklamfilm för Jim Beam. Sedan den laddades upp på Youtube för tre dagar sedan har den setts av över 150 000 tittare. Flera av kommentarerna är raljerande.

En pikant detalj i historien är att DiCaprio, enligt Business Insider, år 2002 försökte få sajten Japander.com att plocka bort en asiatisk reklamfilm som han hade spelat in.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Leonardo DiCaprio

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.