Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lotto kampanjar med Kiss

Publicerad: 23 september 2010, 14:10

I år fyller Lotto fyller 30 år och slår på stora trumman. Dragplåstret i nya kampanjen: hårdrocksbandet Kiss.


Ämnen i artikeln:

LottoKing

Lotto startade 1980 och fyller alltså 30 år i år. I nya kampanjen slår man på stort och dragplåstret i tv-kampanjen som gick upp i gårkväll är hårdrocksbandet Kiss.

– Lotto har Sveriges största spelvinster, och här ville visa på att man kan slå på lite när man drömmer om vad man ska göra med den eventuella vinsten, säger Birgitta Bosell-Biström, varumärkeschef Lotto.

I filmen syns en man åka bil, sjungandes Kiss storhit ”i wanna rock n´ roll all night”, men när han går ur bilen tystnar musiken, varpå mannen vänder sig till baksätet och uppmanar Gene Simmons att fortsätta spela.

Men det var inte helt lätt att få med Kiss i reklamen, berättar Birgitta Bosell-Biström.

– Vi skulle spela in filmen en fredagskväll när bandet var på sin turné och spelade i New Jersey. Men det vi inte tänkte på var att det var fredagsrusning och det blev lite nervigt ett tag, men lagom till skymningen dök de upp och inspelningen gick till slut bra. I efterhand frågade faktisk till och med Gene Simmons om han fick blogga om kampanjen.

Bakom kampanjen står reklambyrån KING.

Arbetsgrupp

Pontus Ekström, Alexander Elers, Fran Hollingworth, Lina Söderqvist, Lena Ivarsson, Sunit Mehrotra. Samt Markus Ahlm, Colony.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

LottoKing

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News