Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lou Reeds syn på reklam

Publicerad: 27 oktober 2013, 21:46

Lou Reed har avlidit i sviterna efter en leveroperation, uppger det ansedda musikmagasinet Rolling Stone.
Rocklegendaren blev 71 år.
I juni i år gästade han reklamfestivalen Cannes Lions där han gav sin syn på reklam och kreativitet.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2013

Lou Reed, frontman i den klassiska rockgruppen Velvet Underground och med en enastående solokarriär bakom sig, genomgick en levertransplantation i maj i år. En månad senare gästade han Cannes Lions som ett av evenemangets stora dragplåster.

Lou Reed redogjorde för sin syn på dagens reklamvärld och kreativitet i allmänhet. Bland annat hyllade han den enligt honom höga klassen på dagens reklam och de oerhört skickliga och professionella kreatörerna, som han uttryckte det. Han lyfte särskilt fram vacker bilreklam.

Lou Reeds hit ”Perfect Day” används i kampanjen för nya Sony Playstation 4 som lanseras nu i höst. Han medverakede i en reklamfilm för Hondas vespa 1985.

I går kom Rolling Stone med nyheten att Lou Reed avlidit. Ovan kan du se ett klipp från hans besök under reklamfestivalen i Cannes i juni i år.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2013

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.