Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Louis Vuittons första tv-kampanj

Publicerad: 14 februari 2008, 08:48

Louis Vuitton väljer att för första gången i varumärkets historia marknadsföra sig på tv och bio. På fredag är det premiär.


Bild från filmen.

”Where will life take you” heter kampanjen, bestående av bland annat en 90-sekunders film för tv och bio, från Ogilvy & Mather.

Filmen som kommer att visas internationellt på 13 språk ska bygga varumärket och lyfta fram dess kärnvärden. Fokus ligger därmed inte på företagets kläder utan visar resande som en omvälvande upplevelse.

Enligt Louis Vuitton är filmen som reklambyrån tagit fram unik. Dels för att det enligt dem är den första företagsreklamfilmen från ett lyxvarumärke och dels för att den är dubbelt så lång som en vanlig reklamfilm.

Bild från filmen.

I Louis Vuittons annonskampanj syns Michail Gorbatjov och Cathrine Deneuve. I filmen har reklambyrån valt att inte ha med kända ansikten utan istället visa drömska landskap och ansikten till musik av Gustavo Santaolalla, som bland annat komponerat musiken till filmerna Babel och Brokeback Mountain. I reklamfilmen ställs frågorna ”Vad är en resa” och ”Vart kommer livet att ta dig”.
Kampanjen kommer att gå under stora delar av 2008.

Antoine Arnault, ansvarig för kommunikation på Louis Vuitton säger i en kommentar: ”Valet av det exceptionella 90-sekunders formatet ger Louis Vuitton möjlighet att förmedla den sanna och berikande essensen av resandet som en upptäckarprocess, både av sin omgivning och sitt inre. Tid är den ultimata lyxen.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.