tisdag6 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lowe Brindfors bäst i UTE

Publicerad: 13 maj 2009, 06:35

2008 vann Storåkers McCann. I år går högsta vinsten i JCDecaux reklamtävlingen UTE till reklambyrån Lowe Brindfors och deras annonslösning med en strimma hopp.

Ämnen i artikeln:

UTEReklam

LF

Linda Fagerlind


Lowe Brindfors bidrag

Det är andra året som JCDecaux kör reklamtävlingen UTE, där svenska kreatörer tävlar om vem som kan skapa bästa utomhusreklamen för en och samma kund. Årets vinnare är Lowe Brindfors. Tvåa blev DDB och på en tredjeplats kom Storåkers McCann.

Totalt 20 reklambyråer deltog. De fick tre veckor på sig att ta fram ett iögonfallande bidrag åt kunden Looftlighter. Looftlighter är en grilltändare som tänder en grill snabbt och gör grillkolet klart på några minuter utan grillvätska.

Vinnarbidraget från Lowe Brindfors visar krasst hur kort den svenska sommaren kan vara och påpekar att det gäller att ta vara på tiden väl.

Motiveringen från juryn lyder:

”En enhet som på ett ögonblick lyckas sammanfatta hela den långa historien om den svenska folksjälen, längtan efter ljuset, semestervädrets nyckfullhet och nyttan av att kunna tända grillen innan sommaren slocknat.”

Den vinnande byrån vinner en resa för hela arbetsgruppen till reklamfestivalen i Cannes.

Klicka här för att se övriga bidrag

De tävlande byråerna

Byråerna är listad efter bidragen i pdf:en.

1. Clara Reklambyrå
2. Åkestam Holst
3. Cowboy
4. DDB Stockholm
5. Garbergs Reklambyrå
6. Grand
7. Infobahn
8. Jung von Matt
9. Le Bureau
10. Lowe Brindfors
11. Markus Reklambyrå
12. Odd Scouts
13. Ogilvy
14. Saatchi & Saatchi
15. Springfield
16. Stenströms Red Cell
17. Storåkers McCann
18. Top Dollar
19. Valentin & Byhr
20. Volt

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev