Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lowe Brindfors: Det är ytan som räknas

Publicerad: 14 oktober 2013, 13:51

Lowe Brindfors går vidare med höstens koncept för inomhusfärgen Alcro Pashmina om att det är ytan som räknas. Byrån går upp med bio- och tv-reklam regisserad av Anders Hallberg.


Ämnen i artikeln:

Lowe Brindfors

Lowe Brindfors koncept ”Det är ytan som räknas” lekar med modevärldens  ytlighet samtidigt den framhäver att Alcro Pashmina ger en vacker helmatt  yta.

Byrån tar nu konceptet ett steg vidare.
– Att göra en klassisk  modefilm där det visar sig att det inte är modellen, utan färgen som har  huvudrollen, kändes som en bra utveckling av konceptet, säger Linda  Sandberg, varumärkeschef på Alcro i en kommentar.

Lowe Brindfors ad  Lotta Åkerlund hävdar att idén kändes rätt redan på ett tidigt stadium och att samma känsla infann sig vid det första mötet med regissören Anders Hallberg.
.
– Med hjälp av honom fick vi till både casting och location som verkligen gav idén en extra dimension, säger hon i en kommentar.

Arbetsgrupp:
Uppdragsgivare:
Linda Sandberg, Karin Stålhammar, Alcro

Byrå:
Lowe Brindfors
ECD: Rickard Villard
AD: Lotta Åkerlund
Copywriter: Desiré Engström
Formgivare: Jeanette Andersson
Projektledare: Pelle Holm
Produktionsledare: Anette Nygårds
Filmproducent: Mark Baughen
Produktionsbolag: B-reel
Regissör: Anders Hallberg
DOP: Jens Maas Boel
Producent: Lars Nordensson
Head of production: Lia Eliasson

Stillbilder: Anders Lindén

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Lowe Brindfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.