Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lowe Brindfors får BMW och Mini

Publicerad: 8 Maj 2013, 10:54

Rickard Villard, ECD Lowe Brindfors, Jens Reichert, MINI, Fredrik Ellsäter, Marknadschef BMW, Magnus Wretblad, Projektledare Lowe Brindfors, Annette Gårdö, VD Lowe Brindfors

Foto: Pressbild.

Lowe Brindfors blir ny huvudbyrå för BMW och Mini som tidigare anlitat Jung von Matt. Uppdraget beräknas vara värt runt 5 miljoner kronor.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsBMW MiniJung von Matt

Det har spekulerats en del – nu är det klart att Jung von Matt tappar BMW och Mini efter ett mångårigt samarbete som bland annat resulterat i två Guldägg och fem Canneslejon för  iPhone-kampanjen "Mini Getaway".

Lowe Brindfors, som haft det tufft i flera år, vann upphandlingen som ny huvudbyrå för BMW och MINI. Uppdragen inkluderar all kommunikation såsom varumärkesbyggande-, säljdrivande och återförsäljarkommunikation och löper upp till fem år.

Det ljusnar med andra ord för byrån som räknar in sin sjätte större pitchvinst på kort tid.

–      Vi sökte en byrå med hög kreativitet och känsla för design och som vet hur man bygger starka varumärken i en av världens kanske mest konkurrensutsatta kategorier. En avgörande faktor till att vi valde Lowe Brindfors var att teamet visat en bred kunskap om vår kategori och vår affär samtidigt som byrån har en företagskultur präglad av personligt engagemang, säger Fredrik Ellsäter, marknadschef för BMW i Sverige, i en kommentar.

Uppdraget startar redan nästa vecka.

–      Vi är fantastiskt glada över att ha fått det här förtroendet av BMW och MINI. Brindfors har alltid haft ett brinnande intresse och förkärlek till bilkategorin och med en kund som har så tydliga ambitioner och mål med vart de vill och dessutom har två av världens mest välkända varumärken så känns det än mer spännande, säger Annette Gårdö, vd på Lowe Brindfors.

Magnus Wretblad är Lowe Brindfors projektledare för uppdraget.

Upphandlingen sköttes av byråvalskonsulten Gunilla Bergh på Engage Marketing.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.