Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lowe Brindfors gör Tiger tuffare

Publicerad: 18 augusti 2009, 14:22

Råare och mindre välskräddat. Lowe Brindfors skiftar på Tiger of Swedens position i en ny höstkampanj för det klassiska klädmärket.


Ämnen i artikeln:

Lowe Brindfors

Tiger of Sweden får ett nytt uttryck och en ny layout i höstens kampanj, signerad Lowe Brindfors. Råare och dokumentär är nya värden som ska lyftas fram.

– Uppdraget var att tydliggöra varumärket Tiger of Swedens kärnvärden genom att sätta Tiger i en tydligare kontext med ett nytt bildmanér, snarare än en traditionell reklamidé. Vi skapade modebilder med känslan av en produkt med perfekt passform och material av högsta kvalitet i en urban miljö, och med en utmanande attityd, säger Karolina Janson, projektledare på Lowe Brindfors, till Resume.se.

Det blir en traditionell printkampanj i både lokala och internationella modemagasin.
– Men kampanjen har även synts en hel del i digitala medier, hos rad olika modesajter och modebloggare, säger Karolina Janson

Arbetsgruppen Lowe Brindfors:

Fotograf: Christian Coinbergh (LundLund)
Stylist: Robert Rydberg
Retusch: Jenny Stigsdotter (La Machine)
Arbetsgrupp Lowe Brindfors: Noel Pretorius (AD), Tim Scheibel (AD), Karolina Janson (projektledare), Mehrnaz Ensafmanesh (planner), Anna Tanser (produktionsledare), Jeanette Andersson (original) , Madelene Hansson (AD-ass)
Kund: Per Håkans, Tiger of Sweden

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

Lowe Brindfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.