Reklam
Lowe Brindfors kaxiga Ute-vinnare
Publicerad: 22 maj 2013, 08:31
Lowe Brindfors vinnande bidrag för Femme Boost
Under tisdagskvällen vann Lowe Brindfors JCDecauxs tävling Ute 2013 för Sveriges alla kreatörer där bästa utomhusaffisch premierades med en eftertraktad resa till sommarens Cannes Lions.
För sjätte året i följd konkurrerade utvalda reklambyråer om att göra den bästa utomhusaffischen för en specifik kund. I år var det energidrycken Femme Boost som skulle utmanas av byråerna.
Juryn enades om en klar vinnare. Vinstlotten för Lowe Brindfors blir en resa för hela arbetsgruppen till den internationella reklamtävlingen Cannes Lions.
- Än en gång är det bevisat att det finns tusen sätt att säga samma sak. Det sägs att en affisch bara har fyra sekunder på sig. Årets vinnare behöver bara två för att få med hela briefen, säger Lars Falk, juryordförande för Ute 2013.
Tvåa kom The Fan Club medan Le Bureau knep tredjeplatsen.