Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lowe Brindfors kaxiga Ute-vinnare

Publicerad: 22 Maj 2013, 08:31

Lowe Brindfors vinnande bidrag för Femme Boost

Under tisdagskvällen vann Lowe Brindfors JCDecauxs tävling Ute 2013 för Sveriges alla kreatörer där bästa utomhusaffisch premierades med en eftertraktad resa till sommarens Cannes Lions.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsUTE

För sjätte året i följd konkurrerade utvalda reklambyråer om att göra den bästa utomhusaffischen för en specifik kund. I år var det energidrycken Femme Boost som skulle utmanas av byråerna.

Juryn enades om en klar vinnare. Vinstlotten för Lowe Brindfors blir en resa för hela arbetsgruppen till den internationella reklamtävlingen Cannes Lions.

- Än en gång är det bevisat att det finns tusen sätt att säga samma sak. Det sägs att en affisch bara har fyra sekunder på sig. Årets vinnare behöver bara två för att få med hela briefen, säger Lars Falk, juryordförande för Ute 2013.

Tvåa kom The Fan Club medan Le Bureau knep tredjeplatsen.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsUTE

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.