Reklam
Lowe Brindfors och Telenor i Melodifestivalen-kampanj
Publicerad: 29 januari 2015, 11:38
Martin Stenmarck och Sören.
Telenor är huvudsponsor för Melodifestivalen för andra året i rad. I samband med det passar de på att ha Melodifestivalen-tema på en egen kampanj signerad Lowe Brindfors. Frontar gör Martin Stenmarck.
Förutom reklamfilmer har också Melodikollen.se gjorts som en del i kampanjen och tanken är att den ska fånga upp allt som delas i sociala medier och skrivs i tidningar online för att sedan omforma materialet till listor och diagram. Initiativet kommer sig av att Telenor önskar göra något mer än att "bara sätta sin logotyp på ett evenemang".
– Vi vill ge alla mellofans en festivalupplevelse utöver det vanliga med hjälp av de saker vi arbetar med dagligen: smartphones, surfplattor, säger Maria Lilja-Bolin, marknadschef på Telenor, i ett pressmeddelande.
Kampanjen startade i går och pågår fram till den 15 mars.
Arbetsgrupp
Telenor:
Johanna Andrén - Head of Market Communication
Maria Lilja - Head of Advertising & Media
Lowe Brindfors:
Johan Öhlin – Kundansvarig Projektledare
Annica Smith – Projektledare
Markus Björk – Digital Director
Tobias Löfgren – Produktionsledare
Patrik Reuterskiöld – AD
Henning Wijkmark – Copy
Annika Rehn Frobell - Planner
PR-byrå - Golin
Produktionsbolag
Esteban – Filmer
We are Yours – Melodikollen