Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lowe Brindfors prisas av FN

Publicerad: 6 maj 2011, 07:29

Lowe Brindfors och Rädda Barnen prisades vid New York Festivals. Kampanjen ”Livets Lotteri” vann guld i specialklassen United Nations Award. – Att få pris från självaste FN känns hedrande, säger Stefan Pagréus, copywriter på Lowe Brindfors i ett pressmeddelande.


Från vänster: Stefan Pagréus, Louise Gauffin, Pelle Lundquist, EmmeliÖsterdahl, Rickard Villard

United Nations Award instiftades 1990 för att uppmärksamma reklam som representerar FN:s mål och ideal.
– Vi är väldigt glada och stolta över vårt arbete för Rädda Barnen, att få pris från självaste FN känns mycket hedrande, säger Stefan Pagréus.

Rädda Barnen blev i år för första gången Sveriges största ideella organisation, räknat i insamlade medel.

Arbetsgrupp

Arbetsgrupp Livets Lotteri:
Uppdragsgivare ansvarig: Louise Gauffin
AD: Pelle Lundquist, Emmeli Österdahl
Copy: Stefan Pagréus/Aron Levander
CD: Villard/Bartholf
Original/Formgivning: Ola Lanteli/B-Reel
Planner: Mehrnaz Beijne
Produktionsledare: Anna Tanser Wohlin/Kristin Enersen
Projektledare: Malin Sävstam/Anna Laestadius/Johan Öhlin
Digital director: Mårten Forslund
Digital producent: Helena Wård
Teknisk producent, Lowe Brindfors: Tobias Löfgen
Regissör: Johan Perjus
Produktionsbolag: B-Reel
Backend: Camelonta

Christian Ström

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.