Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lowe Brindfors reklambomb

Publicerad: 7 september 2012, 07:52

Nico Hasselström.

Lowe Brindfors, som ska kapa 13 tjänster, värvar Nico Hasselström, partner och projektledare på Åkestam & Holst, till rollen som byråns vice vd och marknadschef.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsÅkestam Holst

Värvningen är en fjäder i hatten för Lowe Brindfors som gör en nystart med Annette Gårdö, vd, och Richard Villard, CEO, vid rodret efter en tung period.

Nico Hasselström kommer huvudsakligen  att ansvara för nykundsförsäljning.

– Jag och Annette är oerhört glada att Nico vill vara med på vår  resa och åter ta Brindfors till den kreativa toppen, säger Rickard  Villard, ECD på Lowe Brindfors.

Nico Hasselström har arbetat på Åkestam & Holst som projektledare sedan 2001 med  en mängd olika kunder som till exempel Posten Sverige, PUMA, ATG,  Aftonbladet, Milko, SOS Barnbyar, Carnegie, Carlsberg och Scandic.

– Lowe Brindfors har påbörjat en spännande resa och jag vill gärna  tro att jag har viss förståelse för vad som krävs av en reklambyrå att  nå tillbaka till toppen. Det är en tydlig utmaning som jag får mycket  energi av, säger Nico Hasselström i en kommentar.

Lowe Brindfors mål är att återta popsitionen som landets ledande kreativa byrå.

Nyligen meddelade byrån att man skär ned med 13 tjänster. Orsaken är den kraftiga förlusten på 31 miljoner kronor 2011, med tappet av konkursade Saab som största boven.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.