Reklam
Lowe Brindfors rekryterar guldäggs-kreatör
Publicerad: 24 maj 2013, 07:31
Patrik Reuterskiöld.
Lowe Brindfors rekryterar Patrik Reuterskiöld, en av McCann Stockholms mest erfarna och prisvinnande kreatörer. Han har genom åren jobbat med storkunder som ICA, Carlsberg, SEB och H&M. Nu blir han kundansvarig art director för några av Brindfors större kunder.
MH
Magnus Helander
Lowe Brindfors förstärkte tidigare i år det kreativa teamet med Desiré Engström och Jeremy Phang från Forsman & Bodenfors.
Nu anställer byrån även Patrik Reuterskiöld, senast på McCann men med ett förflutet även på King, bland annat.
– Vi är väldigt glada över att lyckats knyta till oss en av de absolut bästa. Förutom att Patrik är en ovanligt härlig och positiv typ så är han också en erkänt duktig konceptuell kreatör. Han gör det komplicerade och komplexa skönt humoristiskt och enkelt – det är konsekvent i hans jobb för kunder som ICA, SJ, SEB och inte minst Max hamburgare som han ju vann guldägg i integrerat för i år, säger Lowes ECD Rickard Villard.
Patrik Reuterskiöld tillträder den 12 augusti. Lowe Brindfors har medvind igen efter ett par motiga år. Nyligen vann byrån BMW och Mini som tidigare anlitat Jung von Matt. Uppdraget beräknas vara värt runt 5 miljoner kronor.
– Brindfors är inne på en väldigt bra väg, de har fått in ett flertal nya kunder samt att de redan jobbar med många roliga kunder, både de stora som de mindre. Det som avgjorde mest är att jag delar Rickards och Annettes (Gårdö, vd, reds anm)) syn på reklam, hur den ska göras och vad som krävs. De har ett tydligt kreativt fokus kombinerat med skarp affärsförståelse.