Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lowe Brindfors ska sälja norsk fisk i Sverige

Publicerad: 17 December 2012, 13:12

Nicolas Hasselström, vice vd Lowe Brindfors.

Den norska fiskenäringens egen marknadsorganisation, Norges Sjømatråd har valt Lowe Brindfors, systerbyrån Golin Harris och IPG-ägda mediebyrån IUM till ny kommunikationspartner på den svenska marknaden.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsIUMGolin Harris

Uppdraget går ut på att skapa ett ökat intresse för samt kännedom om norsk fisk och norska skaldjur på den svenska marknaden.
–  Det känns fantastiskt kul att börja jobba med teamet som visat ett  stort engagemang för vår utmaning i att få svenskarna att äta ännu mera  norsk fisk, säger Line Kjelstrup, Sverigechef på Norges Sjømatråd i en  kommentar.

Arbetet inleds vid årsskiftet och startar med en resa till Tromsø. Här ska arbetsgruppen lära sig mer om norsk fisketradition och varumärket Norsk Sjömat - Norge exporterade sjömat till ett värde av 53 miljarder norska kronor under förra året. Fisk är därmed Norges tredje största exportvara.

Uppdraget omfattar hela kategorin fisk och skaldjur – inte kommunikation för enskilda producenter.

Arbetet rör alltifrån reklamkampanjer och butiksaktiviteter till marknads-PR och medieköp:
–   Vi är väldigt glada och taggade inför uppgiften att jobba med norsk  fiskeindustri som är en otroligt viktig och inflytelserik aktör på  marknaden, säger Nicolas Hasselström, CMO och vice vd på Lowe Brindfors i  en kommentar.

Max Apéria, byrårådgivare på Sveriges Annonsörer, ansvarade för upphandlingen.

Norges  Sjømatråd är den norska fiskeindustrins egen marknadsorganisation.  Organisationen investerade 477 miljoner kronor i utvecklingen av  marknader för norsk fisk och skaldjur under 2012.

Organisationen har hvudkontor i Tromsø och även kontor i tolv av de viktigaste fisk-  och skaldjursmarknaderna, däribland Sverige.

Norges  Sjømatråd år ett statligt aktiebolag som ägs av det norska fiskeri- och kulturdepartementet.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.