Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lowe Brindfors skor sig på ny kund

Publicerad: 17 Februari 2012, 13:22

Lowes nya kund heter Brandos.

Skobutiken Brandos har utsett Lowe Brindfors till ny reklambyrå och även valt Lowe Black som strategi- och innovationspartner. Lowe Brindfors vann nyligen ett globalt uppdrag för lastbolaget Cargotec.


Ämnen i artikeln:

Brandos

Lowe Brindfors har tappat storkunder som Vattenfall och Saab. Nyligen stod det även klart att Electrolux går ut i en storpitch, vilket gör att Lowe Brindfors riskerar att tappa uppdraget.

Häromdagen kunde resume.se berätta att Lowe Brindfors vunnit ett globalt uppdrag för lastbolaget Cargotec:
– Detta kommer att bli ett betydande uppdrag och vi ser fram emot att ge dem kreativa bidrag till deras fortsatta framgångar runt om i världen, sade Bjarte Eide, vd för Lowe Brindfors då.

Nu, endast ett par dagar senare, står det alltså klart att Lowe Brindfors har fått in ytterligare en kund– Sveriges största skobutik på nätet Brandos.

Nätbutiken har också valt Lowe Black som strategi- och innovationspartner.

– Vi ser fram emot att arbeta med en kund som inser värdet av kreativitet och som har stora ambitioner att föra varumärket och verksamheten framåt, säger Bjarte Eide, vd för Lowe Brindfors, i en kommentar.

Brandos har 400 varumärken och 20 000 skomodeller.

Lowe Brindfors ska arbeta på samtliga marknader, vilket inkluderar hela Norden, Tyskland, Holland, Belgien och Storbritannien.
Brandos marknadsdirektör, Peter Nee, hoppas mycket på samarbetet:
– De förstår kärnan i det Brandos står för, att ge individer möjlighet att uttrycka sin personlighet, och vi var väldigt imponerade av deras kreativitet, säger Peter Nee i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Brandos

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.