Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lowe i fusionsdiskussion

Publicerad: 15 oktober 2009, 06:26

Reklamkoncernen IPG planerar att fusionera byrånätverket Lowe med reklambyrån Deutsch.
Redan nu samarbetar de med gemensamma pitcher.


Det är Adweek som citerar källor som hävdar att diskussionen om en fusion ligger långt fram. Ingen av parterna har velat kommentera uppgifterna.

Deutsch har två amerikanska kontor och omsätter 200 miljoner dollar medan Lowe med 70 kontor över hela världen omsätter det dubbla.

Genom en sammanslagning skulle Deutsch nå utanför USA medan Lowe skulle få en starkare ställning på den amerikanska marknaden.

Både Lowe och Deutsch förvärvades av IPG för nio år sedan och så sent som i år har de samarbetat i en global pitch för kemiföretaget Novartis.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.