Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lowe-nätverket utmanas av TBWA i Stella-pitch

Publicerad: 11 Juli 2008, 08:18

När Stella Artois inom kort ska lansera ett alkoholsvagare, 4-procentigt, öl bjuder bryggerijätten InBev in till en pitch där Lowe-nätverket utmanas av TBWA. Det skriver Brand Republic.


Lowe-nätverket, med ett långt samarbete med Stella Artois bakom sig, kommer även i fortsättningen att ha globala ansvaret för 5-procentiga ölet.

Stella Artois är en prestigekund för Lowe.

Enligt Brand Republic är det ännu inte bestämt vilket europeiskt TBWA-kontor som ska få utmana Lowe.

Lowe Brindfors har under senaste året fått flera priser för sina Stella Artois-kampanjer. Det blev bland annat guld, silver och brons i New York Festivals för ett par veckor sedan.

Det var för snart två år sedan som ett svenskt team kallades till Lowe i London för att få fart på den globala digitala kommunikationen kring Stella Artois.

Stella Artois har också haft varumärkesproblem och tappat andelar på den tuffa lagermarknaden, där man vill uppfattas som ett premiummärke.

I uppdraget låg bland annat en nylansering på den amerikanska marknaden

Det resulterade bland annat i det interaktiva spelet Le Courage, som vann guld i kategorin Nya medier i New York Festival.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.