Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

LRF kampanjar för landsbygden

Publicerad: 23 augusti 2013, 08:05

Annonsen i DI

Öppet dygnet runt. Året runt. Än så länge... det är budskapet från Lantbrukarnas Riksförbund som möter regeringen när de kommer till Harpsund för att förhandla om budgeten


Ämnen i artikeln:

LRF

På Harpsund pågår flera LRF-aktiviteter. Bland annat bjuder LRF på kaffe utan mjölk och bullar där 20 procent har skurits bort för att visa på konsekvenserna av en utebliven ersättning. En vepa med budskapet att det inte bara är bönderna som förlorar på ett minskat landsbygdsprogram är också uppsatt på en ladugårdsvägg.

Syftet med kampanjen är att få regeringen att skjuta till de 500 miljoner kronor till det svenska landsbygdsprogrammet som Sverige förlorade i samband med EU-förhandlingarna tidigare i år.

Parallellt med aktiviteterna på Harpsund annonserar LRF i Dagens Nyheter, Dagens Industri, ATL och Land Lantbruk. Annonsen och vepan har tagits fram tillsammans med reklambyrån Blomquist.

– För LRF är det viktigt att göra punktinsatser eftersom den här frågan är så viktig för Sveriges landsbygd. Ska tillväxt och välfärd stå stark även framöver krävs att vi tar tillvara all den kraft som finns hos företag och människor i hela landet. Regeringen måste inse värdet av en levande landsbygd, säger Anders Holmestig, vice vd och kommunikationschef LRF.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

LRF

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.