Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Lufthansa drar igång bildlös biokampanj

Publicerad: 23 April 2012, 07:24

Det tyska flygbolaget Lufthansa kör igång en helt ny bioupplevelse. Besökaren får uppleva en reklamfilm med endast flygljud:


Ämnen i artikeln:

MindshareSF MediaLufthansa

– Vi har tidigare använt ljudspåret i vår uppskattade app, Anywake, och  nu fortsätter vi att prata om vårt Berlin genom att ta tillvara på bions  mycket speciella, bruslösa miljö och starka ljudkvalitet, säger Kristina Öström, marknadschef på Lufthansa i en kommentar.Lufthansas nya reklamfilm rör att flygbolaget startar direktflyg mellan Stockholm och Berlin två gånger per dag.

För ändamålet tar man alltså till ett ovanligt grepp - endast ljud.

Under slutsekunderna av filmen dyker det dock upp ett erbjudande upp  på skärmen, men fram tills dess är alltså tanken att biobesökaren får  gissa vad som sker och "njuta av de ljud som hörs i salongen".

Lösningen togs fram av Mindshare och producerades av SF Media.
– Lösningen ger lite av en "På Spåret-vibb" där besökaren får känslan av att vara på väg utan att från början veta vart, säger Joakim Antelius, Creative Media Director på Mindshare i en kommentar.

Arbetsgrupp:

Lufthansa:
Kristina Öström - Marknadschef      Martina Hammerstedt - Marketing Specialist      Magnus Engvall - Marketing Specialist

Mindshare:
Joakim Antelius – Creative Media Director
Edit Brunner - Creative Executive
Benjamin Holmfred – Account Manager
Perrine Vallet – Media Coordinator
Charlotte Högstedt - Manager Consumer Insight

SF Media:
Jenny Vinterqvist - Creative Lead
Håkan Bacchus - Ljud- och musikproducent      Soundscraper – Ljuddesign och mix
Minna Johansson – Produktionsledare

Karl-Johan Byttner


Ämnen i artikeln:

MindshareSF MediaLufthansa

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.