Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lufthansa säljer Berlin-konst till svenska resenärer

Publicerad: 9 April 2013, 08:41

Lufthansas alternativa kampanj.

Lufthansa tar till ett annorlunda grepp för att sälja flygbiljetter till Berlin. Flygbolaget öppnar ett galleri i staden, men bara resenärer från Sverige har möjlighet att köpa de lokala konstnärernas verk.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmLufthansa

Berlin är ett populärt weekendresmål för svenskar. Nu vill Lufthansa locka till sig fler av dem genom en konstnärlig kampanj.

Inom kort öppnar de en webbshop med namnet Gallery Stockholm Berlin där 15 konstverk från ett antal Berlinbaserade konstnärer säljs. Genom att köpa en tur och returbiljett får man möjligheten att lägga vantarna på ett av verken, som kostar mellan 2200 och 4200 kronor.

Konsten öronmärks och kan sedan hämtas upp på plats på galleriet Essays & Observations på Maxstrasse 1. Berlinborna kan givetvis beskåda konsten, men det är bara svenskar som har möjligheten att köpa den.  
– På Lufthansa letar vi såklart ständigt efter nya sätt att inspirera till resande. GalleryStockholmBerlin tror vi är relevant för många som finns i målgruppen för resor till den tyska huvudstaden. Genom att göra konst av våra avgångar kan vi lyfta fram en av många spännande sidor med Berlin. Nämligen konstscenen, säger Magnus Engvall på Lufthansa Sverige i ett pressmeddelande.

Webbshopen är byggd på det populära verktyget Tic Tail och bland konstnärerna som säljer sina verk återfinns Katharina Blanke, Diana Artis och konstnärsduon Stefan Guzy & Björn Wiede.

DDB Stockholm är byrån som ligger bakom kampanjen.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmLufthansa

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.