Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lurar statister med pruttkudde

Publicerad: 17 oktober 2014, 12:44

Aller introducerar den nya sajten Hänt.se genom att utsätta statister för practical jokes. Den röda tråden är pruttkuddar. Damn Good Agency, DGA, ligger bakom kampanjen.


Ämnen i artikeln:

DGAAller

DGA har gjort tre filmer åt Aller Media för att lansera den nya sajten Hänt – en film rör tre statister i en taxi, en annan en aspirerande modell och den tredje ett oväntat besök i väntrummet.

Samtliga filmer har en pruttkudde med i bilden.

Hänt-budskapet på den är: "En hälsning från en roligare sida av Sverige".

Kampanjen inleds den 20 oktober.

Arbetsgrupp:
Aller:
Marknadschef Aller media: Gith Angelfalk
Digital redaktionschef Aller media: Joakim Holfve

DGA:
Projektledare: Johan Larsson
Copywriters: Edwin von Werder och Sandra Bondesson
AD: Fredrik Larsson
Produktionsledare är Yvonne Peyron

Produktionsbolag: Team Tony

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

DGAAller

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.