Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Lyckad PR-kupp med neutral hejarklack

Publicerad: 11 Juli 2013, 06:42

Hyundais neutrala klack fick maximal uppmärksamhet under premiärmatchen i fotbolls-EM


Ämnen i artikeln:

UEFAHyundai

Mitt under matchen Sverige-Dannmark dök en neutral hejarklack med sambaorkester upp på läktaren. Klädseln var neutralt vit och uppmärksamheten blev maximal.

Bakom "kuppen" låg Uefa och huvudsponsorn, den koreanska biltillverkaren Hyundai. Hela spektaklet hade regisserats av kommunikationsbyrån Passion Lab.

Alla deltagare i klacken bjöds på biljetterna och sambabandet hyrdes in. Johan Wikström, från musikproduktionsbolaget JW Studio, stod för rekrytering av de 320 körsångarna, komposition och arrangemang av hejaramsan samt ledning av repetitioner och framförandet på plats på arenan.

Den neutrala hejarklacken var bara den första aktiviteten under fotbolls-EM. Passion Lab har ett helt batteri av aktiviteter, stora som små, planerade under

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

UEFAHyundai

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.