Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lyckorus på Family Business

Publicerad: 9 juli 2009, 14:30

Family Business har vinnit en pitch för Carlsberg gällande action marketing byrå för restaurangverksamhet.


Ämnen i artikeln:

CarlsbergFamily Business

Mårten Knutsson, kreativ chef och vd på Family Business, har haft ett omtumlande år. Först splittrades byrån och han skapade det egna bolaget Emcoco med 16 av byråns tidigare anställda. Därefter gick gamla Family Business i konkurs och Knutsson köpte tillbaka firmanamnet. Nu har nya Family Business vunnit den del av Carlsbergspitchen som gäller action marketing för bar, restaurang och nattklubb.

– Det är extremt intressant att hantera en så stor portfölj med så många ledande varumärken, säger Mårten Knutsson.

Uppdraget gäller ett flertal olika varumärken. Förutom de vanliga som till exempel Carlsberg, Pripps Blå, Falcon, Ramlösa och Pepsi så kommer Family Business även ha hand om varumärken från andra bryggerier som till exempel Budweiser och Leffe, varumärken som ligger under InBev som Carlsberg representerar på den svenska marknaden.

– Jag tror att jobbet kommer handla mycket om att driva volym och bygga varumärken på samma gång. Jag tror att Carlsberg värderade högt att vi i pitcharbetet hanterade krogmiljön som vilken retail som helst, med road-to-purchase, kundvarv och så vidare. Och det är så vi ska jobba i verkligheten också, säger Knutsson.

Helena Lindquist, kundmarknadschef på Carlsberg, bekräftar att Family Business vann uppdraget.

– Jag kan bekräfta att vi har valt Family Business som byrå för actionmarketing på restaurangsidan. Vi kommer att välja en annan byrå för dagligvarusidan, men den pitchen är inte klar ännu.

Varför valde ni just Family Business?
– Vi valde dem av flera olika skäl. Framför allt för deras stora kunskap om försäljning och reklam i restaurangbranschen. De är väldigt starka på den sidan och gjorde en väldigt bra pitch så det ska bli jättespännande att jobba med dem.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

CarlsbergFamily Business

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.