Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Lyxbil ska stärka byggkoncern

Publicerad: 7 april 2008, 12:32

Byggkoncernen Essve kör en stor rikstäckande kampanj för att stärka det egna varumärket.   I satsningen, signerad Falck & Co, ingår bland annat utlottning av en Lamborghini.


Essve, som tillhandahåller produkter för kunder inom byggsektorn och byggindustrin, lägger under våren alla sin marknadsföringsbudget i en korg. I kampanjen, från Falck & Co, ingår bland annat ett flertal tävlingar där huvudpriset är en veckas körning med en Lamborghini Gallardo Special Edition.

För att berätta om kampanjen kör Essve just nu annonser i Byggaren och Byggarbetaren och radiospotar på Bandit i Stockholm som ska locka in folk till deras wap-portal.

Kampanjen ”Lamborghini + ESSVE”, som kommer att fgå från 14 mars till 31 juli, är ett samarbete med supersportbilsklubben GR8 Company.

– Vi på Essve vill göra en kul, säljdrivande och varumärkesbyggande kampanj där vi vågar satsa allt på ett enda kort. Vi stoppar därför all annan kommunikativ marknadsföring under kampanjperioden, säger Mattias Sebell, varumärkesansvarig på Essve.

Kampanjen kommer under perioden att synas i butik, radio, fackpress, web och på olika events.

Målet är att nå både slutkunder och butikspersonal på byggvaruhus och fackhandelskedjor.

Essve

Åsa Elm kundansvarig
Byrå: Falck & Co
Lennart Lundquist projektledare
PR-byrå: Diplomat PR

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.