Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 12 november 2015, 10:38
Bloomingdale's annons föll inte i god jord.
Det har stormats på Twitter efter en julannons från Bloomingdale's. Nu ber lyxvaruhuset om ursäkt för tilltaget.
Annonsen föreställer en man och en kvinna som skrattande tittar bort. Men det är inte det som är har väckt ramaskri. Det är annonsen i kombination med formuleringen:
"Spetsa din bästa väns äggtoddy när de inte tittar" som har väckt ramaskri – inte minst på Twitter:
"Hur kan någon i företaget tycka att det här är acceptabelt", skriver en person.
"2015 tyckte Bloomingdale's uppenbarligen att det var lämpligt att publicera ett våldtäktsskämt", twittrar en annan.
"Elda ner ditt lokala Bloomingdale's när de inte tittar", kontrar en annan.
– I ljuset av den feedback vi fått, kan vi konstatera att copyn I vår senaste katalog var olämplig och i dålig smak. Bloomingdale's ber verkligen om ursäkt för den här felbedömningen, säger en talesperson för varuhuset enligt The Guardian.
En liknande urtsäkt har också framförts via Bloomingdale's Twitterkonto.