Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

M&C Saatchi lanserar ekologiskt skönhetsmärke

Publicerad: 30 Augusti 2018, 13:07

Foto: Pressbild

I samband med Fashion Week lanseras det nya skönhetsmärket Under Your Skin med M&C Saatchi som delägare.


Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiReklam

I veckan lanseras Under Your Skin, ett nytt ekologiskt skönhetsmärke, som tagits fram tillsammans med M&C Saatchi. Produkterna, varumärket och designen inom konceptet "Revolution in a bottle" har man skapat ett giftfritt och naturligt skönhetsmärke.

– För några år sedan drabbades jag av hormonstörningar. Istället för att ta östrogenpiller som min läkare föreslog, åkte jag till Indien och en ayurvedisk retreat. Efter tre veckor med både mat och hudvård helt utan gifter hade hormonbalansen återställts, och för mig blev det oerhört tydligt att allt hänger ihop – det vi stoppar i oss och det vi smörjer på huden. Efter att ha letat överallt efter de perfekta produkterna som inte bara är giftfria, utan dessutom verkligen funkar, insåg jag att de inte fanns. Lösningen blev att skapa dem själv, säger Lovisa Hahn, vd för Under Your Skin, i en kommentar.

Under Your Skin vill ha så liten miljöpåverkan som möjligt och är flaskorna gjorda av sockerrör som är helt återvinningsbara. Produkterna lanseras under Stockholm Fashion Week och säljs på underyourskin.se och bangerhead.se.

– Det fantastiska med Under Your Skin är att de vill revolutionera hela skönhetskategorin och påverka andra varumärken att välja naturliga och hållbara ingredienser. Helt enkelt ta större ansvar. Något som passar oss som byrå perfekt, eftersom vi har haft fokus på hållbarhet sedan dag ett. M&C Saatchi är dessutom ett entreprenörsdrivet nätverk, så vi har även valt att gå in som delägare i Under Your Skin. En spännande modell för att kunna hjälpa intressanta start-ups i en viktig fas, säger Klara Eide, strategichef och en av grundarna på M&C Saatchi.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.