Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

M&C Saatchi vinner Carlsberg

Publicerad: 25 februari 2013, 11:01

Carlsberg har valt ny byrå i Sverige.

Carlsberg anlitar M&C Saatchi för ölvarumärket på den svenska marknaden. Första uppdraget är att marknadsföra nya förpackningslösningar.


Ämnen i artikeln:

CarlsbergM&C Saatchi

M&C Saatchi får förtroendet av Carlsberg att marknadsföra deras huvudvarumärke på den svenska marknaden. Bolaget har sedan tidigare arbetat med de kreativa cheferna Martin Cedergren och Patrick Dry, dels på Åkestam Holst men också på frilansbasis.  
– Vi kommer att lansera några nya förpackningslösningar och de har gjort reklamfilmen till det. Vi har internationella byråer som gör de stora reklamfilmerna, medan vi anlitar lokala byråer för taktiska projekt, säger Christina BA Körmendi, marknadschef på Carlsberg Sverige.

Carlsberg föll för byråns kreativa och strategiska vision är förenkla och renodla så mycket som möjligt – Brutal simplicity of thought.
– M&C Saatchi är en spännande byrå som drivs av en uttalad ambition att förenkla, vilket passar oss väl, säger hon.

Christina Körmendi ser en framtid tillsammans med byrån.
– Det hoppas jag verkligen. Jag inte sett slutprodukten än. Men det är meningen att vi ska fortsätta samarbeta, säger hon.

Martin Cedergren kommenterar det nya uppdraget:  
– Vi är glada för förtroendet att få jobba med ett varumärke som vi känner starkt för.

Förutom M&C Saatchi anlitar Carlsberg DDB Stockholm på den svenska marknaden. De jobbar framför allt med varumärkena Falcon och Eriksberg.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

CarlsbergM&C Saatchi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.