Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

M&C Saatchis första kampanj för LG

Publicerad: 20 maj 2013, 09:43

LG lanserade nyligen årets serie av Smart-TV med en omfattande kampanj i hela Norden. Kampanjen är utformad i samarbete med M&C Saatchi, Mindshare och Hill&Knowlton Strategies.


Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiLG Electronics

"Magiskt enkelt att slippa knapptryck", det är budskapet när M&C Saatchi rullar ut sin första kampanj för LG Electronics. Här görs en tydlig koppling till den viktigaste finessen med Smart-TV – enkelheten och bekvämligheten. Kampanjen tar utgångspunkt i LG:s nya lansering "Magic Remote", en funktion där det bara är att peka, klicka och dra.

– Det känns riktigt kul att få jobba med ett innovationsdrivet företag som LG och kommunicera en unik produktfördel till samtliga nordiska marknader. Vi är övertygade om att alla som testar LG:s Magic Remote kommer att upptäcka vilken skillnad den faktiskt gör. Kampanjen som sträcker sig över ca fyra veckor kommer främst att synas i utomhus- och digitala medier, säger Johan Holmström, projektledare på M&C Saatchi.

Bakom produktionen  av de magiska mönster som utgör kampanjens visuella uttryck står produktionsbolagetKOKAKAKA.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiLG Electronics

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.