Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

M&C Saatchis första kampanj för Ramlösa

Publicerad: 6 Maj 2015, 12:14

Vatten som sköljer över människor och flaskor är genomgående för kampanjens alla enheter.

För ett år sedan tog M&C Saatchi hem Ramlösa som kund. Nu kommer byråns första kampanj som ska lansera vårens nya smaker.


Ämnen i artikeln:

M&C Saatchi

I vår lanserar Ramlösa fyra nyheter; smakerna RoseBerry och LemoNice samt två nya produkter i en helt ny kategori speciellt framtagna för att   passa bra till mat.

Utgångspunkten i M&C Saatchis första kampanj på insikten om känslan som   uppkommer när man dricker Ramlösa. Genomgående för kommunikationen i alla kanaler är ett tydligt visuellt element: vatten som sköljer in över både flaskor och människor.

– Vi är inne i en mycket spännande förändring där vi vänder oss mot en yngre   målgrupp än tidigare, något som avspeglas i den nya kommunikationen. Det vi vill  förmedla är framförallt den härliga, svalkande känslan av törstsläckning. Det har varit   en rolig resa tillsammans med M&C Saatchi och kul att sätta ett första nytt avtryck i   marknaden, säger Maria Engelbrekts, brand manager på Carlsberg Sverige i ett pressmeddelande.

Bakom produktionen av filmerna stpr Colony, Indio och C2

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

M&C Saatchi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.