Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

M&C Saatchis livekampanj för konstveckan

Publicerad: 12 februari 2013, 14:13

M&C Saatchis kampanj går live i dag.

Här är M&C Saatchis kampanj för Stockholm Art Week. En konstnär tolkar dina rörelser genom en iPhone-app och skapar ett konstverk på riktig duk.


Ämnen i artikeln:

M&C Saatchi

Appen gör det lätt för Stockholms invånare att vara med och bidra till att ett nytt konstverk skapas. Genom att ladda hem den, välja färg och börja gå, så överförs informationen från telefonens GPS till konstnären som tolkar rörelsen på en duk.  

– Vi vill få alla i Stockholm att känna sig delaktiga och medvetna om att Stockholm Art Week pågår, säger Joanna Sundström, ansvarig för Stockholm Art Week i ett pressmeddelande.  

Under veckan kan man gå in på Stockholm Art Weeks sajt för att se hur tavlan växer fram.  

– Genom att göra konstvandringar till en del av en kreativ process hoppas vi förstås att alla i Stockholm ska ta chansen att röra sig mellan de olika arrangemangen under veckan, eller så går de i en formation som bildar ett mönster. Kanske blir det konsthjärtan på alla hjärtans dag 14 februari, säger hon.  

För den som vill skåda slutresultatet är det bara att bege sig till Riche och avslutningsfesten den 17 februari. Högst bjudande kan gå hem med den, och pengarna går till välgörande ändamål.

Bakom kampanjen står nystartade byrån M&C Saatchi och produktionsbolaget Sparkling Zoo. It's Showtime hjälper till med livestreamen.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

M&C Saatchi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.