Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

M&C Saatchis twittrande kylskåp

Publicerad: 18 September 2013, 08:47

”The Inside Story”. Så kallas M&C Saatchis kampanj med världens första twittrande kylskåp från LG. Baluba med Peter Settman i spetsen är först ut att livestreama från kylskåpet.


Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiBalubaPeter Settman

– Lagom till att vi globalt går ut och presenterar att vi sålt över en  miljon dörr-i-dörr-kylskåp sedan introduktionen 2010 lanserar vi idag  kampanjen ”The Inside Story”, säger Daniel Lambom, nordisk marknadschef  för Home Appliances på LG Electronics i en kommentar.

Kampanjens syfte är att öka kunskapen om bolagets produkter på den nordiska marknaden samt att väcka nyfikenhet .

”The  Inside Story” rör LG:s kyl- och frysskåp GS9366, vilket är ett så  kallat side-by-side-skåp med en dörr-i-dörr-lösning för att komma åt  favoritvaror och spara energi.

Kampanjen omfattar hela Norden, men inleds i Sverige.

M&C Saatchi ligger bakom kampanjen ihop med It´s Showtime.
–  Hela idén bygger på att göra kylskåp till ett samtalsämne även utanför  vitvarubutikernas långa rader av produkter. Därför har vi tagit fram  världens första twittrande kylskåp och ställt det på en intressant  plats, Johan Holmström, projektledare på M&C Saatchi i en kommentar.

Rent  praktiskt fungerar det så att så fort kylskåpets dörrar öppnas twittras  ett meddelande ut med tillhörande livestreamat videoklipp inifrån  kylskåpet.

– Inledningsvis står kylskåpet hos Peter Settman och hans  kollegor på produktionsbolaget Baluba där en hel del spännande kan  tänkas dyka upp i kylskåpets kamera. Dagligen pågår produktioner av  bolagets olika tv-program och det ska bli spännande att följa vad linsen  fångar, säger Johan Holmström i en kommentar.

Kampanjen sker online, i sociala medier samt i merparten av Elgigantens butiker i landet.

Det  går också att vinna en LG- kyl/frys genom att instagramma insidan av  sitt eget kylskåp ihop med en motivering till hashtagen #lginsidestory.

Här kan man läsa mer om kampanjen.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.