Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

M:s Twitterovänliga kampanj

Publicerad: 30 juni 2014, 11:33

Del i Moderaternas kampanj.

Kriget om retweets och delningar kulminerar i Almedalen. Det skojar Moderaterna med i sin nya sociala medier-kampanj.


Ämnen i artikeln:

Almedalen 2014Moderaterna

Kampanjerna och kupperna avlöser varandra. I slutändan handlar det om vem som vinner slaget i de sociala medierna. För att lyckas krävs slagkraftiga oneliners som biter sig fast. Att föra ut sakliga men mossiga budskap lämpar sig mindre bra.

Just detta faktum spelar Moderaterna på i sina sociala medier-kampanj som drog igång under gårdagen. Partiets analys- och kommunikationschef Per Nilsson förklarar att tilltaget redan har uppfyllt sitt syfte – nämligen att få spridning.

– Vi försöker göra saker som engagerar och väcker känslor med små medel. Den här kampanjen är ett exempel på det, säger han.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Almedalen 2014Moderaterna

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.