Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

M: TV-reklam är prisvärt

Publicerad: 13 Augusti 2010, 12:25

TV4:s rikspaket är prisvärt i förhållande till en rikstäckande utomhuskampanj. Det tycker Pär Henriksson som är kommunikationschef hos Moderaterna. – Det skulle vara intressant att se hur han har tänkt, säger Carina Herley, marknadschef på JCDecaux.


Ämnen i artikeln:

Val 2010Björn RietzModeraternaTV4

Pär Henriksson, kommunikationschef Moderaterna. Foto: Pressbild.

Tidigare har det sagts att tv-reklam gynnar de rika partierna Fel, hävdar Pär Henriksson, som menar att TV4:s rikspaket är en bra investering i förhållande till den räckvidd som erbjuds.

– Vi tyckte att det var prisvärt för att det är en kanal som når hela Sverige och som många tittar på, säger han.

Pär Henriksson anser att TV4:s priser är högst rimliga med tanke på det man får. I jämförelse med en rikstäckande utomhuskampanj är tv-paketen prisvärda.

– Vi och de andra partierna som har satsat på tv-reklam har nog gjort rätt prioritering, säger han.

Carina Herley på JCDecaux, som är en stor aktör inom utomhusreklam, tycker inte att det går att dra någon jämförelse mellan dem och tv-reklam. Främst beroende på att tv inte erbjuder samma täckning som utomhusreklam.

– I tv når du ut till en högst differentierad publik medan vi når ut till alla. Det skulle vara intressant att se en jämförelse mellan investerad mediepeng och antalet kontakter, säger hon.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.