Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

MAD döper om kunden

Publicerad: 13 november 2012, 11:38

Kampanjen för MyRight som MAD utvecklat.

Reklambyrån MAD tog hem uppdraget att ge internationella hjälporganisationen Shia ett nytt namn och form. I fortsättningen heter organisationen MyRight.


Ämnen i artikeln:

MAD

Shia är en paraplyorganisation som arbetar med internationellt utvecklingsarbete för människor med funktionsnedsättning.

MAD:s uppgift var att ge Shia ett nytt namn och ny form.  Från och med nu heter organisationen MyRight.

Anledningen till omstöpningen var att Shia var ett för svårkommunicerat namn för att hitta alternativa finansieringar till verksamheten.
– MAD har en bra process för den här typen av krävande projekt. Vår
interna arbetsgrupp har varit med på hela resan. Vid ett extra årsmöte med representanter för medlemsorganisationerna blev det nya namnet klubbat, säger Eva Lindh, projektledare på MyRight.

Förutom namngivningen skulle MAD utveckla ett nytt designprogram och utforma en webbkampanj under temat ”Allas rätt till utbildning”.

MyRight har 29 medlemsorganisationer i Sverige och arbetar med utvecklingsprojekt i Asien, Afrika, Europa och Latinamerika.
– Det var en ganska laddad tillställning, men det gick bra. Då hade vi tagit
oss från ett 80-tal namnförslag ner till ett. Och rätt namn vann, lyckligt nog, säger Hans Ahlgren, art director och vd på MAD.

Webbkampanjen går under november på DN, SvD, GP, Fokus och
Familjelivs hemsidor.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

MAD

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.