Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 16 oktober 2012, 11:49
Skärmdump från Sinovas reklamfilm signerad MAD
Den relativt nystartade reklambyrån MAD tog hem varumärket Sinova i en pitch för en tid sedan. Nu har de utvecklat ett nytt koncept som lanseras i TV under hösten.
Ämnen i artikeln:
MADFör en tid sedan bildades reklambyrån MAD. Nyligen landade man en ny kund i läkemedelsvarumärket Sinova. Nu kommer MAD:s första film för kunden.
Huvudpersonen i filmen är den lilla Sinova-tabletten som blir intervjuad i butik. Tabletten är bekymrad och lätt upprörd över att den svenska befolkningen inte har förstått sambandet mellan näsa och bihålor när de är förkylda.
I lätt affekt propagerar han för att tänka på båda när man är förkyld.
– Det bygger på en tydlig marknadsinsikt. Många har helt enkelt inte förstått att det inte räcker med bara nässpray. Näsa och bihålor sitter ihop och påverkas nästan jämt av en förkylning, säger Hans Ahlgren, art director och VD på MAD och fortsätter:
– I ett så förkylt land som Sverige finns det naturligtvis en stor affärspotential i ett sådant budskap.
Ämnen i artikeln:
MAD