Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Mad Women i New York

Publicerad: 14 september 2010, 08:29

Garbergs profilerade duo Nina Åkestam och Sandra Beijer lämnar byrån för jobb i New York. – Vi båda älskar New York. Vi säger upp oss och flyttar, säger Sandra Beijer tiull Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Sandra BeijerNina ÅkestamGarbergs

Nina Åkstam och Sandra Beijer. Foto: Björn Elgstrand.

Nina Åkestam och Sandra Beijer, båda copywriters tillika reklambloggare, ska bilda kreativt team på reklambyrån Kirshenbaum, Bond, Senecal + Partners, skriver Dagensmedia.se.

– Jag och Nina har alltid gillat att jobba ihop och båda ville till New York, säger Sandra Beijer, till Resume.se.

I somras tog de sitt öde i egna händer och åkte över för att söka jobb.

– Vi åkte dit i somras och träffade några av de stora byråerna. Redan när vi gick från mötet med Kirshenbaum var vi säkra på att det var där vi skulle vara, säger Sandra Beijer.

I oktober åker de över för att börja jobba. De vet ännu inte med vilka kunder. Men i nuläget är det mindre viktigt. Byrån har kunder som Snapple, BMW och Delta.

– Jag känner att jag verkligen vill utomlands. De byråer och kunder som finns där kan svenska byråer aldrig komma åt. Det kändes självklart att hoppa på den här möjligheten, säger Nina Åkestam till Dagensmedia.se.

På Garbergs gläds de med de förlorade kollegorna:

– Det är jätteroligt för Sandra och Nina. Vi gläds med dem och är samtidigt stolta över att deras portföljer väcker så stor uppmärksamhet, säger Martin Gumpert, grundare och strateg på Garbergs, och tillägger att allt arbete på byrån är ett lagarbete.

Enligt honom har de vetat detta ett tag och ligger därför i framkant med att hitta ersättare till de båda proilerade kreatörerna.

– Vi ligger redan ganska långt fram i rekryteringen, säger Martin Gumpert.

Sandra Beijer började på Garbergs i september 2007, samma år hon gick ut från Berghs copylinje, efter en praktikperiod i New York. Nina Åkestam kom till byrån i februari 2007 från Handels, då som planner, men har sedan dess bytt spår till copywriter.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.