Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Magasin lanseras med unik lösning

Publicerad: 4 Mars 2009, 12:35

Klädmärket Gant lanserar företagets nya magasin med hjälp av en interaktiv kampanj utomhus. Enligt JCDecaux är det första gången det görs i Sverige.


Ämnen i artikeln:

GantHäger Fredlund

Med hjälp av en interaktiv katalog utomhus ska Gant få folk att upptäcka företagets nya modekatalog och därigenom också modet för våren och sommaren 2009. Bakom den digitala installationen står JCDecaux. Enligt JCDecaux är det första gången det görs en interaktiv katalog i utomhusmediet i Sverige.

Den digitala installationen består av en 40-tumsskärm som låter förbipasserande bläddra framåt eller bakåt i magasinet med hjälp av trycksensorer integrerade i affischen. Skyltarna är placerade på Hamngatan i Stockholm, Kungsportplatsen i Göteborg och på Gustav Adolfs Torg i Malmö.

Byrån bakom satsningen är Häger Fredlund, som har samarbetat med Gant sedan sommaren 2002. Häger Fredlund står för det kreativa materialet. Bakom medieidén står Starcom.

Katalogen, som trycks i över en miljon exemplar, kommer att distribueras i 70 länder per post samt ges ut i butiker. Den interaktiva kampanjen går dock bara i Sverige. Dessutom satsar Gant på en stor printkampanj i livsstilsmagasin, affärspress och modemagasin.
Den interaktiva kampanjen kommer att pågå till den 15 mars.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

GantHäger Fredlund

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.