Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Magi och fantasi” – Happy F&B prisas för GöteborgsOperans identitet

Publicerad: 19 April 2018, 09:58

GöteborgsOperan tar hem Guldägget.

Foto: Pressbild

Happy F&B lyckades förvandla GöteborgsOperans 23 år gamla identitet till något helt nytt. Nu kammar byrån hem Guldägget.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerHappy F&BGuldägget

GöteborgsOperan – där dans möter opera och musikaler – hade inte förändrat sin identitet sedan öppnandet 1994. När uppdraget 2016 gick till Happy F&B var målet att sudda bort stämpeln på operan som något exklusivt och dyrt och därmed nå en bredare publik. Det lyckades – och man vann bland annat Resumés Månadens kampanj tidigare i år.

Nu prisas Happy F&B för sin kampanj i Guldäggets kategori identitetsdesign.

Motiveringen lyder:
”Ett genuint, uppdaterat hantverk. En traditionell institution som vågar ta steget in i nutid och skapa en identitet som förenar olika utryck och som möjliggör tydlig kommunikation i olika kanaler. Designen är en spegling av GöteborgsOperan, av plats, miljö och verksamhet. Det är magi och fantasi.”

Silveräggen går till Bedow och kampanjen ”Fable Skateboards” för Fable samt Essen International med ”San Fransisco Design Week” för Aiga.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.