Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Maglite sätter ljus på djuren

Publicerad: 11 december 2007, 09:46

Reklambyrån McBride har samarbetat med Maglite sedan i våras. Nu, inför julen, kommer de ut med en kampanj som ska lansera företagets nya ledlampa. En lampa som ska bli ficklampornas Rolls-Royce.


I kampanjen, som är fotograferad av Jörgen Reimer i oktober, syns djur med solglasögon. Glasögonen ska skydda dem mot det oerhört starka ljuset från ficklampan.
– Allt gjordes i ordning i dagsljus och sedan åkte vi ut och fotograferade djuren i skogen när det blivit mörkt. Alla djur är fotograferade ute i naturen och sedan har vi satt dit glasögonen i efterhand, säger Ingrid Lindström , projektledare på McBride.

Kampanjen kommer att synas på annonser i magasin som fokuserar på uteliv, livsstilsmagasin och i dagspress. Detta backas sedan upp av butiksmaterial.

Vad har ni får målgrupp?
– Den är ganska bred. Alla som är intresserade av sport och uteliv, säger Ingrid Lindström .

Vad vill ni att folk ska tänka när de ser annonserna?
– Wow, det där är verkligen en stark ficklampa. Det är ficklampornas ficklampa.

Enligt Ingrid Lindström är målet med kampanjen att den ska leva vidare ett bra tag och att Maglite ska fortsätta att använda konceptet en lång tid framöver.

Maglite

Kund: Roswi, Michael Carlander (generalagent för Maglite)
Byrå: McBride
Arbetsgrupp: Christer Stolpe ad, Åke Larsson copywriter, Lena Blair original, Fredrik Ekblad produktionsledare,  Ingrid Lindström  projektledare
Fotograf: Jörgen Reimer

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.