Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 23 Maj 2016, 08:10
Lisa Tellbe är en av de utvalda profilerna som marknadsför Magnums nya Snapchatfilter.
För att nå ut till unga flyttade Magnum reklamen till Snapchat, där man med ett filter i appen kunde ta fram "sitt inre rovdjur".
Inför sommarens lansering av glassarna Magnum Double Caramel och Magnus Double Peanut Butter ville GB Glace nå ut till den unga målgruppen i sin marknadsföring. Då tog de tillfället i akt och lanserade ett filter på Snapchat där halva ansiktet förvandlas till en tiger.
– Inför sommarens lansering har Magnum ett starkt reklamkoncept om att släppa fram ens inre rovdjur. Snapchat är en mycket aktiv och lekfull plattform där man kan spendera mycket tid med att kommunicera med varandra. Efter diskussioner med Mindshare tog Snapchat fram en lens som matchade Magnums budskap perfekt, säger Jon Hilander, brand manager på Unilever, i en kommentar.
Magnum kommer ytterligare marknadsföra sig genom att utvalda profiler lägger ut bilder och videoklipp med Snapchatfiltret i sociala medier. Se en av profilerna, Lisa Tellbe, i ett filmklipp längre ner i artikeln.
Arbetsgrupp:
Jon Hilander, Brand Manager Ice-cream, Unilever
Linda Landin, Marketing Manager Ice-cream, Unilever
Daniel Saberski, Nordic Media Director, Unilever
Robin Frenkel, Nordic Media Country Lead, Unilever
Niclas Jensell, Account Director, Mindshare
Pär Vedin, Solution Planner, Mindshare
Damon Razazi, Nordic Digital Unilever Lead, Mindshare
Camilla Thor, AVM Planner, Mindshare
Lovisa Hagängen, Projektledare, Cube
Cecilia Björck, Kundansvarig, Cube
Louise Lindberg