Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Malin Gramers fisar och snor ska sälja fler kosttillskott

Publicerad: 2 september 2021, 09:44

Kampanjen ”We are only humans” frontas av medieprofilen Malin Gramer.
”Filmerna är tänkta som en underhållande liten motvikt till hetsen vi hela tiden utsätts för”, säger Nils Lindgren, marknadschef på avsändaren Elixir Pharma.


Ämnen i artikeln:

Calle Schulman

Kosttillskottsproducenten Elixir Pharma har tagit hjälp av reklambyrån Good Enough Media med Calle Schulman i spetsen för att visa att ”människor inte alltid är perfekta”. 

– Vi tror att vi människor behöver mer empowerment i livet och mindre komplex. I viss mån handlar det även om att vi som annonsör faktiskt vill ta vårt ansvar genom att inte måla upp bilder av en tillrättalagd och ouppnåelig verklighetsbild, säger Nils Lindgren i ett pressmeddelande.

Kampanjen syns i fyra filmer och kommer även att gå utomhus.

– Jag är stolt över att vi vågar utmana det konventionella sätter att marknadsföra kosttillskott. Inte bara för att det visat sig fungera väldigt bra rent kommunikativt, utan även för att vi faktiskt är med och sopar bort skeva ideal och gör det fint att vara mänsklig, fortsätter Nils Lindgren.

Här kan du se två av filmerna:

 

Yasmine Winberg

Chefredaktör och ansvarig utgivare

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Calle Schulman

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News