Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag07.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Malmö Redhawks gör stödkampanj

Publicerad: 26 februari 2008, 12:27

Reklambyrån Floyd Advertising fokuserar på publiken i den senaste kampanjen åt ishockeylaget Malmö Redhawks.


Laget har haft ett par slitiga år. Efter att ha spelat i elitserien under femton år föll Malmö Redhawks till Hockeyallsvenskan. De lyckades ta sig tillbaka till elitserien men klarade inte att hänga kvar.

– Inför hösten körde vi en kampanj i tv och print på temat ”på fel plats vid fel tillfälle”. Då låg fokus på att de åkte ur, säger Karl Nilsson ad på Floyd Advertising.

Nu tar laget ytterligare tag för att återigen höja sig till den forna nivån. Satsningen lanseras med hjälp av en kampanj på temat ”ett bra publikstöd är som en extra spelare”.

Kampanjen, bestående av en annonsserie på totalt 30 införanden, kommer att gå i Sydsvenskan, Skånska Dagbladet, Malmö Magasinet, Metro och PunktSE. I mars syns första annonsen.

– Det blir totalt sex olika bildlösningar på samma tema som vi kommer att använda oss av, säger Karl Nilsson.

Floyd Advertising började arbeta med Malmö Redhawks i somras. Det här är den andra kampanjen som byrån gör åt dem.

– I den här kampanjen försöker vi engagera publiken. Temat bygger på att publiken är en extra spelare och på bilderna syns vanliga människor som ikläder sig hockeyrollen, säger Karl Nilsson.

Malmö Redhawks

Beställare: Jenny Henrichsson, Malmö Redhawks
Byrå: Floyd Advertising
Arbetsgrupp: Karl Nilsson ad, Tobias Borgfors copywriter, Susanne Lindblad produktionsledare
Mikael Lindström fotograf

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.