Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Malmöbyrå får stort internationellt uppdrag

Publicerad: 11 februari 2009, 09:09

B2B-byrån W har tagit hem uppdraget för mjukvaruföretaget Milestone. Nu väntar en global annonskampanj. – Vi har precis fått uppdraget så vi vet inte hur stort det blir, men hoppas att det kan bli ett av våra fem största, säger Lisa H Önnerlid, vd på W.


Lisa H Önnerlid. Foto: Henrik Ahldin

Byrån W har funnits i drygt 10 år. Inriktningen är uteslutande business-to-business i segmenten läkemedel, industri, teknik och telekom. PÅ kundlistan finns jättar som Trelleborg, Tetra Pak och Astra Zeneca. Nu adderas mjukvaruföretaget Milestone till kundlistan.

– Vi fick uppdraget i konkurrens med två-tre danska byråer. Det är ofta som vi pitchar mot utländska byråer eftersom uppdragen är internationella.

Först på dagordningen för nya kunden blir en bred internationell annonskampanj. Byrån kan också se tillbaka mot ett rekordår.
– Vi ökade med 18 procent och kommer att omsätta mellan 13 och 14 miljoner kronor.

Många är oroliga inför 2009. Hur ser det ut för er?
– Det är klart att antalet uppdrag har minskar, men vi får fortfarande stora projekt att jobba med. Dessutom jobbar vi också mycket med intern kommunikation, change management och employer branding. Det är områden där behoven ökar när företagen gör neddragningar och omorganisationer.

Reklambyrån W har 8 anställda. Den ingår i nätverket ComVort Group, som är en sammanslutning av ägarledda byråer.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.